BREAKS је Erasmus+ пројекат који траје од децембра 2024. до новембра 2026. године.
Конзорцијум
Универзитет у Патри (Грчка) - Координатор пројекта
Партнери
Факултет спорта и физичког васпитања, Универзитет у Нишу (Србија)
INQUIRIUM LTD (Кипар)
Stimmuli for social change (Грчка)
Univerzitet Foro Italiko, (Италија)
Infinitivity Design Labs (Француска)
О пројекту
Потреба за већим нивоима физичке активности (ФА), уз наглашавање њених краткорочних и дугорочних здравствених предности, као и физичког, емоционалног, когнитивног и социјалног развоја школске деце, препозната је широм света од стране здравствених организација. Међутим, упркос великој количини инфомрација о предностима и значају ФА, током последњих деценија дошло је до смањења нивоа физичке активности као последица начина савременог живота, посебно у развијеним земљама, што је довело не само до повећања нивоа гојазности и краћег трајања сна, већ и до лошијег физичког и менталног здравља. Свеукупно, како у Европи, тако и глобално, постоји потреба за иновативним приступима који промовишу ФА од раног узраста, на инклузиван начин који одговара разноликим потребама и способностима свих ученика. Оснаживање кроз равноправне активне кинестетичке сесије у оквиру пројекта BREAKS представља иновативан и транснационални подухват који доприноси општим циљевима визије Европске комисије о промовисању инклузивног образовања, развоју кључних компетенција и здравих стилова живота у школском образовању.
Циљеви
- О1: Осмишљавање, развој и тестирање иновативног програма обуке за наставнике основних и нижих разреда средњих школа, којим ће унапредити своје вештине за осмишљавање и имплементацију инклузивних активности у виду пауза за повећано кретање у својим учионицама, како би се подстакла ангажованост ученика у физичкој активности.
- О2: Развој и тестирање е-платформе која ће служити као центар ресурса, материјала и простора за умрежавање наставника, промовишући сарадњу и размену добрих пракси.
- О3: Омогућавање практичне примене стечених вештина тако што ће обучени наставници имплементирати „активне паузе“ у својим учионицама.
- О4: Подизање свести међу школским лидерима и саветницима о значају укључивања адекватно осмишљених и инклузивних активних пауза у учионици ради унапређења физичког и менталног здравља деце.
- О5: Подстицање широке дисеминације и одрживости ресурса и иновативних приступа обуци унутар шире заједнице ЕУ и на међународном нивоу.
Радни пакети
Пројекат се састоји од пет радних пакета (WP):
- WP1: Управљање пројектом и координација
- WP2: Развој и валидација BREAKS пакета за обуку
- WP3: Дигитализација BREAKS програма обуке и успостављање виртуелне заједнице наставника
- WP4: Имплементација обуке наставника у оквиру пројекта BREAKS и спровођење активних пауза у стварним школским условима
- WP5: Дисеминација и комуникација